آشنایی با انواع کمپین پوش نوتیفیکیشن

آشنایی با انواع کمپین پوش نوتیفیکیشن

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است و مدام ابزارهای جدیدی به آن اضافه می‌شود یا ابزارهای قبلی در آن به‌روزتر می‌شوند. در ابتدا بهتر است که با مفهوم پوش نوتیفیکیشن چیست آشنا شویم. پوش نوتیفیکیشن هم مانند ایمیل مارکتینگ، یکی از همین ابزارها است که جای خود را در این عرصه باز کرده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. در مطالب قبلی با پوش نوتیفیکیشن آشنا شدیم و امروز می‌خواهیم با انواع کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن آشنا شویم و بدانیم که با توجه به کسب‌وکاری که داریم، کدام یک از این کمپین‌ها بیشتر برای ما موثر خواهند بود.

شما از طریق پوش نوتیفیکیشن‌ها و تبلیغاتی که ارسال می‌کنید، می‌توانید به راحتی روی مخاطب خود تاثیر بگذارید. برای هر کسب‌وکاری ممکن است یکی از انواع کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن کارآمدتر از دیگری باشد. با امتحان کردن چند مورد از آن‌ها می‌توانید مواردی را که بهترین عملکرد را برای بازار شما داشته‌اند، انتخاب کنید و آن را به بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود تبدیل کنید.

حتما بخوانید: چطور پوش نوتیفیکیشن کارآمد بسازیم؟

انواع کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن

۱. حراج محدود

حراج‌هایی با زمان محدود، یکی از محبوب‌ترین پیام‌های ارسال شده از طریق پوش نوتیفیکیشن‌ها هستند. هنگامی که حراج‌هایی برای مدت محدود و کوتاه دارید، پیام‌های خود را برای مشترکین ارسال کنید تا آن‌ها ترغیب شوند برای استفاده از تخفیف به سراغ شما بیایند. کمپین پوش نوتیفیکیشن حراج محدود از بهترین موارد برای افزایش میزان فروش شما خواهد بود.

۲. راه‌اندازی محصول

برای عرضهٔ یک محصول جدید به بازار و معرفی آن، ده‌ها ایده وجود دارد. یکی از این ایده‌ها استفاده از پیام‌های تبلیغاتی واضح و جذاب در مورد محصول جدید است که از طریق پوش نوتیفیکیشن ارسال می‌شود. این کمپین می‌تواند یک کمپین دنباله‌دار باشد و در یک مرحله تمام نشود. برای مثال می‌توانید در مرحلهٔ اول به ویژگی‌هایی از محصول جدید خود اشاره کنید. در مرحلهٔ دوم شمارش معکوس برای رونمایی از محصول جدید خود داشته باشید و در آخرین مرحله، محصول خود را معرفی نمایید و از آن رونمایی کنید.

۳. تبلیغات محصول

این مورد دقیقا مانند ایمیل‌های تبلیغاتی است که در مورد محصولات محبوب خود برای مشتریانتان ارسال می‌کنید. این پوش نوتیفیکیشن‌ها بعضی محصولات را به صورت ویژه‌تر و پررنگ‌تر به مشتری معرفی می‌کند و از این طریق باعث افزایش فروش آن می‌شود.

۴. جذب بازدیدکننده‌ها

بسیاری از کسانی که از محصولات شما دیدن می‌کنند، هرگز از شما خرید نکرده‌اند و فقط یک بازدیدکننده باقی مانده‌اند. از طریق ارسال تبلیغات خاص برای این افراد می‌توانید با احتمال خوبی آن‌ها را تبدیل به مشتری خود کنید. یکی از راه‌هایی که خیلی از آن استفاده می‌شود، ارسال کد تخفیف از طریق پوش نوتیفیکیشن برای اولین سفارش یا اولین خرید است.

حتما بخوانید: انواع مختلف عضوگیری در پنل پوش نوتیفیکیشن نجوا

۵. بازگرداندن مشتری قدیمی

این شیوه از بازاریابی بازگشتی، جایگاه ویژه‌ای بین انواع کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن دارد. زیرا بازگرداندن مشتری قدیمی بازده بیشتری نسبت به تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید دارد. برای مشتریان قدیمی خود که حداقل یک بار از محصولات شما استفاده کرده‌اند، پیشنهاداتی را در نظر بگیرید و برای آن‌ها ارسال کنید تا ترغیب شوند که دوباره به فروشگاه یا سایت شما سر بزنند. در این مورد باید کاری کنید که مشتری شما احساس مهم بودن و خاص بودن داشته باشد. با ارسال پوش نوتیفیکیشن به آن‌ها تخفیف مشتری ارائه دهید و از ایشان برای اینکه مشتری شما هستند تشکر کنید و عشق خود را از این طریق به آن‌ها نشان دهید.

۶. تمرکز روی مناسبت‌ها و تعطیلات

روی تعطیلات و مناسبت‌های مختلف متمرکز باشید. ارسال پوش نوتیفیکیشن در ایامی مانند شب یلدا، عید نوروز و … و ارائهٔ پیشنهادات ویژه در این مناسبت‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

۷. محصولات محبوب

ممکن است متوجه شوید فروشگاه شما درخواست‌های بی‌شماری را برای برخی از محصولات محبوب دریافت می‌کند. بنابراین ارسال پوش نوتیفیکیشن برای همین محصولات، راهی عالی برای برگشتن مشتریان شما است. لازم نیست هر محصولی که از بورس خارج می‌شود، به یک تبلیغ تبدیل شود.

۸. کاهش قیمت

برخی از فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند هنگامی که قیمت محصولات پرفروش کاهش می‌یابد، پیام‌های تبلیغاتی ارسال کنند. شما به عنوان صاحب فروشگاه و کسی که می‌داند کدام محصولات پرطرفدارتر هستند و نه فقط پرفروش‌تر، می‌توانید آن‌ها را برای مشتریان خود در نظر بگیرید و کمپین‌های افت قیمت را برای این محصولات ارسال کنید.

۹. محصول خاص

آیا شما نسخه‌های خاص یا محدود از محصولات را می‌فروشید؟ با ارسال تبلیغات و نمایش دادن آن‌ها تا زمانی که تعداد بیشتری از آن‌ها وارد بازار شود، آن‌ها را در کانون توجه قرار دهید. برای این مورد، تبلیغ خود را باید طوری بنویسید و از کلماتی استفاده کنید تا کالای مورد نظر شما، کاملا یک کالای منحصر به فرد به نظر آید.

۱۰ با خرید بیشتر، تخفیف بیشتری بگیرید

یکی از تشویق‌های عالی برای مشتریان، استفاده از این کمپین است. این کار بازدیدکنندگان شما را کنجکاو می‌کند و آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کند. این روش یک روش معمولی نیست و طوری نیست که مدام بتوانید از آن استفاده کنید و آن را به یک استراتژی همیشگی برای کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

۱۱. مشاوره محصول

بهترین استراتژی بازاریابی این است که به مشتری خود ارزشی ارائه دهید. تبلیغاتی را برای آن‌ها استفاده کنید که به آن‌ها درباره مزایا و نکات یا نحوهٔ استفاده از محصولات اطلاعات دهد. از محتوای بلاگ خود برای این مورد استفاده کنید و از طریق پوش نوتیفیکیشن، مشتری را به آنجا هدایت کنید.

۱۲. نظرات کاربران

اعتبار خود را با ارسال پوش نوتیفیکشن‌هایی با نقل قول از یک نظر ثبت شده از مشتری ثابت کنید. این تبلیغ‌ها می‌توانند نشان دهند که چگونه محصول شما به مشتریان کمک کرده و آن‌ها را ترغیب می‌کند از شما خرید کنند. از نظرات عمومی برای این مورد استفاده کنید تا اعتبار کسب‌وکارتان نزد مشتریان را به رخ بکشید.

۱۳. تعامل در شبکه اجتماعی

با به اشتراک گذاشتن پست‌های خود از طریق پوش نوتیفیکیشن، تعامل در رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید. این مورد به شما امکان می‌دهد محتوای موجود خود را به دسته‌های متفاوتی از مخاطبان ارسال کنید. پست‌های خوب خود را شناسایی کنید و بعضی از آن‌ها را از همین طریق به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید برای این مورد، از پست‌هایی استفاده کنید که تعاملات بیشتری داشته و افراد بیشتری را با خود درگیر کرده است. این پست‌ها باعث می‌شوند اشخاص به صفحه شما سر بزنند و شما را دنبال کنند.

همواره به خاطر داشته باشید که بعد از آشنایی با انواع کمپین پوش نوتیفیکیشن، باید مواردی را از بین آن‌ها انتخاب کرده و مورد آزمایش قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. مشاوران نجوا همواره مشتاق ارائهٔ مشاوره برای استفادهٔ بهتر از سرویس پوش نوتیفیکیشن هستند.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *