ایمیل مارکتینگ b2b

10 تکنیک ایمیل مارکتینگ در حوزه b2b در سال 2024

بازاریابی ایمیلی B2B مؤثرترین گزینهٔ بازاریابی شما برای ارتباط با سایر کسب‌وکارها است. شما می توانید سرنخ ایجاد کنید، اخبار محصول را به اشتراک بگذارید و روابط بلندمدت با دیگران ایجاد کنید. اما یک چالش بزرگ وجود دارد! 

وقتی ترفندی خوب کار می کند، تقریباً همه از آن استفاده می کنند. براساس آمار، حدود 85 درصد از بازاریابان B2B از ایمیل برای ایجاد سرنخ استفاده می‌کنند.

برای اینکه در این مسیر موفق عمل کنید، نیاز به استراتژی و خلاقیت دارید که ایمیل‌های شما را از بقیه ایمیل‌های b2b  متمایز کند و در صندوق ورودی ایمیل مخاطب دیده شوید. 

در این مقاله از بلاگ نجوا می‌خواهیم جدیدترین استراتژی‌ها و ترفندهای ایمیل‌مارکتینگ در حوزهٔ b2b را آموزش دهیم. برای استفاده از این تکنیک‌ها، مقالهٔ را تا انتها مطالعه کنید.  (اگر تمایل دارید از خدمات ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

ایمیل مارکتینگ b2b چیست؟

کسب‌وکارهای b2b یا بیزینس به بیزینس یعنی اینکه یک سازمان تجاری به یک سازمان تجاری دیگر خدمات و کالا ارائه می‌دهد. در کسب‌وکارهای b2c یا بیزینس به مصرف‌کننده، یک سازمان، کالا و خدمات را به طور مستقیم به مصرف‌کننده می‌فروشد. در این مقاله قرار است دربارهٔ ایمیل مارکتینگ b2b صحبت کنیم. 

می‌خواهید بدانید ایمیل مارکتینگ b2b با b2c چه فرقی دارند؟ به خواندن ادامه دهید تا کاملا این موضوع برایتان جا بیفتد.

حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی برای بیزنس دارد؟

مقایسه ایمیل مارکتینگ در حوزهٔ b2b با b2c

بازاریابی ایمیلی بیزینس به بیزینس (b2b) دارای چارچوب ذهنی تجاری است. یعنی به عنوان صاحب کسب‌وکار می‌خواهیم هزینه‌ها را کاهش دهیم، افزایش فروش داشته باشیم و هر عملی را که موجب سود ما می‌شود، انجام دهیم. 

از سوی دیگر، بازاریابی بیزینس به مصرف‌کننده (b2c) یک چارچوب ذهنی شخصی را در برمی‌گیرد. یعنی ما به عنوان مصرف‌کننده بخشی از آخرین روند یک کسب‌وکار هستیم و می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا این محصول به ما در راستای صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند یا خیر؟ 

ما در ادامه 10 تکنیک اثربخش برای ایمیل‌مارکتینگ در حوزهٔ b2b را به شما معرفی می‌کنیم که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.

۱۰ تکنیک اثربخش برای ایمیل مارکتینگ در حوزه b2b

کسب‌وکارها در  بازاریابی B2B خیلی به خلاقیت اهمیت نمی‌دادند، اما الان این وضعیت در حال تغییر است! کسب‌وکارها متوجه شده‌اند که انتقال ارزش‌هایشان با شخصیتی متمایز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. 

در مثال‌های زیر خواهید دید که چگونه برخی از بازاریابان ایمیل B2B خلاقیت را در پیام‌های خود القا می کنند.

۱. ایمیل خوشامدگویی

ایمیل خوشامدگویی اولین قدمی است که یک سازمان برای کاربران جدید خود برمی‌دارد. ایمیل‌های خوشامدگویی نرخ بازشدن ایمیل را 4 برابر افزایش می‌دهد و 320 درصد درآمد بیشتری را نسبت به سایر ایمیل‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند.

در تصویر زیر نمونهٔ ایمیل خوشامدگویی کتابناک را مشاهده می‌کنید که به اعضای جدید سایت خود ارسال می‌کند: 

نمونه ایمیل خوشامدگویی

زمان ارسال: یک بار فقط زمانی که کاربر در سایت شما ثبت‌نام می‌کند، یک ایمیل خودکار برای سلام و خوشامدگویی برای او ارسال کنید و توضیحاتی درباره کسب‌وکارتان به کاربران ارائه دهید. 

حتما بخوانید: راهنمای کامل ارسال بهترین ایمیل خوشامدگویی

۲. ایمیل نظرسنجی

شما به عنوان یک کسب‌وکار که با سایر مشاغل خدمات ارائه می‌دهید، به گنجینه‌ای از اطلاعات در صنعت دسترسی دارید و آن گنجیه چیزی نیست جز مشتریان شما! 

اکثر مشتریان فعلی یا بالقوهٔ شما احتمالا دوست دارند به عنوان رهبران فکری شناخته شوند و حضوری مؤثر کنار شما داشته باشند. پس از آن‌ها بخواهید دانش خود را با شرکت در ایمیل‌های نظرسنجی با شما به اشتراک بگذارند. 

بیایید یک مثال را باهم بررسی کنیم:

در نمونه ایمیل زیر که نوین ارسال کرده است، به کاربر می‌گوید که با پر کردن فرم نظرسنجی،‌ یک کدتخفیف برای او ارسال می‌شود. این کار باعث می‌شود که کاربر به پر کردن فرم ترغیب شده و یک بازی برد-برد برای کسب‌وکار و کاربر به وجود بیاید.

نمونه ایمیل نظرسنجی از کاربر

زمان ارسال: زمانی که محصول یا خدمت جدید ارائه می‌دهید یا تغییرات اساسی در روند کاری به وجود می‌آورید. 

حتما بخوانید: نظرسنجی پیامکی چیست؛ نحوه برگزاری نظرسنجی با پیامک

۳. دعوت به یک رویداد

اگر در نمایشگاه‌ها، ایونت‌ها و کنفرانس‌های تجاری شرکت می‌کنید، به مخاطبان خود با ایمیل اطلاع دهید. با به اشتراک‌گذاری اطلاعات رویدادهای جدید به آن‌ها کمک خواهید کرد در مشاغل خود بهتر عمل کنند. این رویدادها اعتبار شما را بین مشتریان افزایش می‌دهد و نتیجهٔ مثبتی به دنبال خواهد داشت.

ارسال ایمیل قبل از رویداد

شرکت در نمایشگاه‌ها، کنفراس‌ها با سخنران‌ها، موضوعات و غرفه‌های مختلف برای افراد بسیاری هیجان‌انگیز است. پس با ارسال یک ایمیل دعوت‌نامه، از مشتریان بالقوهٔ خود برای حضور در ایونت، نمایشگاه یا کنفرانس استفاده کنید. 

به عنوان نمونه، ایمیل دعوت به رویداد فصل مشترک یکتانت را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

ارسال ایمیل قبل از رویداد

نمونهٔ ارسال این خبرنامه‌ها قبل از رویداد، چهره برند شما را به عنوان عضوی آگاه و متصل به جامعهٔ تجاری تقویت می‌کند و به کاربران شما اطلاع می‌دهد شما کجا حضور دارید تا بتوانند به صورت حضوری با شما تعامل داشته باشند. 

ارسال ایمیل پس از رویداد

احتمال کمی وجود دارد وقتی برای مشترکین کارت دعوت ارسال می‌کنید، همه بتوانند در ایونت شرکت کنند. بنابراین شما به عنوان برگزار کننده باید چشم و گوش مشتریان غایب باشید. 

نکات ارزشمندی پس از رویداد برای آن‌ها ارسال کنید و به عنوان یک رهبر خوش‌فکر عمل کنید. حتی اگر ایمیل شما تنها شامل چند نکتهٔ کلیدی باشد، به مخاطبان خود نشان می‌دهید که برای صنعت ارزش قائل هستید و به سرعت اطلاعات را در دسترس عموم قرار می‌دهید. 

زمان ارسال: هر زمان که رویدادی برگزار می‌کنید.

۴. دعوت به حضور در وبینار

برگزاری وبینار یکی از راه‌های عالی برای ارائه اطلاعات آپدیت شده مرتبط با کسب‌وکار است که مشتریان شما از شرکت در آن خوشحال می‌شوند. از کمپین ایمیل مارکتینگ 2b2 خود برای ارسال اطلاعیه وبینار استفاده کنید. 

همچنین فراموش نکنید از ایمیل وبینار به عنوان فرصتی برای مشترکینی که وبینار را از دست داده‌اند، استفاده کنید و لینک ویدیوی ضبط شده را برای آن‌ها ایمیل کنید. 

ایمیل دعوت به وبینار

زمان ارسال: هربار که میزبان وبینار هستید.

حتما بخوانید: نحوه ارسال ایمیل انبوه برای مشتریان

۵. اخبار کسب‌وکار (آپدیت محصول و…)

اطلاعات دقیق برای بازاریاب‌ها مهم است؛ به ویژه زمانی که نوبت به اجرای آزمایش‌های آن‌ها در وب‌سایت می‌رسد. وقتی محصول شرکت شما تکامل می‌یابد و هربار که ویژگی جدیدی برای بهبود ویژگی‌های موجود اضافه می‌کنید، این بهبود می‌تواند بسیاری از مشتریان بالقوهٔ را به مشتری وفادار تبدیل کند. 

دفعهٔ بعد که محصول خود را به‌روزرسانی می‌کنید، یک ایمیل با لیستی از تغییرات برای مشترکین خود ارسال کنید. 

برای توضیح دادن تغییرات از زبان ساده استفاده کنید و به کاربر بگویید، ویژگی جدید چه اثراتی دارد؟ 

به عنوان مثال، ژاکت هنگام به‌روزرسانی محصولات خود، به کاربرانی که آن محصول را خریداری کرده‌اند از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند.

ایمیل به‌روزرسانی محصول

زمان ارسال: هر زمانی که محصول را آپدیت می‌کنید. 

۶. خبرنامه ایمیلی

در اواسط قرن نوزدهم، روزنامه‌فروشان هنگامی که اخبار جدیدی می‌آمد، داد می‌زدند: «خبر، خبر!». اگرچه کانال‌های توزیع خبر تغییر شکل داده است، اما همچنان اخبار کسب‌وکار شما برای مشتریان جذاب است.

طبق تحقیقاتی که Chadwick Martin Bailey انجام داده است، ۲۶ درصد از همهٔ مشترکین b2b در خبرنامهٔ ایمیلی شما ثبت‌نام می‌کنند. چون می‌خواهند اخبار شما را دریافت کنند.

بخشی از خبرنامه ایمیلی نجوا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمونه ایمیل خبرنامه نجوا

زمان ارسال: هرزمان اخباری برای اشتراک‌گذاری دارید مانند: برنده شدن در یک جشنواره، سخنرانی در یک ایونت، تغییرات در محصول یا قیمت‌گذاری جدید، این اخبار را به لیست مشترکین خود اطلاع‌رسانی کنید. برای اشتراک‌گذاری ۲ راه دارید: یک اینکه تمام اخبار را در ایمیل ارسال کنید و دوم اینکه نیمی از اخبار را به اشتراک بگذارید و به صفحهٔ فرود لینک دهید. 

حتما بخوانید: ۵۸ ایده خبرنامه ایمیل موفق +نمونه ایمیل

۷. کمپین و پروموشن

از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی b2b برای هدایت ترافیک به سایر منابع محتوای خود استفاده کنید. با وب‌سایت، وبلاگ شرکت، نظرسنجی‌ها یا سایر منابع آنلاین ارتباط برقرار کنید. این تکنیک باعث ایجاد ارزش و تعمیق روابط شما با مشتریان می‌شود. 

همهٔ این کارها بخشی از استراتژی ایمیلی شماست؛ برای اینکه ارتباط مؤثر برقرار کنید و کمک کنید در کسب‌وکارشان موفق عمل کنند.

در ادامه، ایمیل لیموناد را می‌بینید که به مناسبت روز مهندس، تخفیف ویژه‌ای روی دوره‌های آموزشی خود گذاشته است.

کمپین ایمیل تخفیف دار

در مثالی دیگر، کمپین ایمیلی ایران سرور را مشاهده می‌کنید که به مناسبت تولد ۱۹ سالگی خود اجرا کرده است:

نمونه کمپین ایمیل

زمان ارسال: ۲ تا ۳ بار در سال

حتما بخوانید: ساخت خبرنامه ایمیلی در وردپرس

۸. ایمیل کیس استادی

ایمیل‌های b2b کیس استادی فرصتی است تا داستان برند خود را بازگو کنید و با نمونه‌ای واقعی تخصص خود را بیان کنید. برای ارسال ایمیل کیس استادی نکته‌های زیر را در نظر بگیرید: 

  • محصول یا خدمات شما چطور زندگی مشترکین را تغییر داده است؟
  • نشان دهید که چطور بر حوزهٔ کاری خود تاثیر می‌گذارید؟
  • مشارکت کسب‌وکارتان را در یک پروژه ارائه دهید.

ما هم در یکی از خبرنامه‌های ایمیل نجوا به کیس استادی پرداختیم و در انتهای ایمیل، به مقالهٔ مربوطه لینک دادیم:

ایمیل کیس استادی

۹. ایمیل به کاربران غیرفعال

ماه‌ها پس از افتتاح کمپین ایمیل 2b2 خود ممکن است، متوجه شوید که برخی از مشترکین غیرفعال می‌شوند. نگران نباشید! 

اغلب اوقات مشتریان غیرفعال شما یا در حال حاضر خیلی شلوغ هستند یا دیگر علاقه‌ای به دریافت ایمیل ندارند. در هر صورت برای برگشت آن‌ها روزنهٔ امیدی وجود دارد. 

یک کمپین مشارکت مجدد b2b با هدف قرار دادن مشترکین غیرفعال راه‌اندازی کنید. این کمپین را به 4 نوع ایمیل مختلف برای ارسال تقسیم بندی می‌کنیم:

۱. یک یادآور ارسال کنید

با مخاطبان خود تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که هنوز فعالیت دارید.

۲. یک انگیزه ایجاد کنید

هرچیزی را که مشترکین شما را متقاعد می‌کند که بمانند و از محصولات شما لذت ببرند، اضافه کنید. مانند: ارسال رایگان، ارسال کد تخفیف، ارائه محتوای منحصر به فرد و…

۳. ایجاد فوریت

یک تایمر شمارش معکوس در متن ایمیل قرار دهید. به اطلاع مخاطبان برسانید اگر در چارچوب زمانی تعیین شده در این کمپین شرکت نکنند، ممکن است یک مزیت ارزشمند را از دست بدهند. 

۴. خداحافظی کنید

امیدوارم که اینطور نباشد، اما اگر آن‌ها تمایلی به دریافت ایمیل ندارند، لحن ایمیل را دوستانه نگه دارید و یک CTA در ایمیل ایجاد کنید تا مخاطبان دوباره در آینده بتوانند مشترک کسب‌وکارتان شوند.

لغو اشتراک : ویژگی لغو اشتراک یک راه حل استاندارد برای هر نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی است. زمانی که افراد، اشتراک شما را لغو می‌کنند با یک ایمیل اطلاع می‌دهید که درخواستشان برای لغو ایمیل تأیید شده است. 

مانند مثال زیر:

ایمیل خداحافظی

 

مثال دوم: 

در این مثال گذر زمان با روشی هوشمندانه نشان داده می‌شود. همچنین یک فراخوان قرمز در انتهای ایمیل اضافه کرده‌اند که مشتری می‌تواند در زمان باقی‌مانده، سریع با محصول درگیر شود. 

ایمیل به کاربران غیرفعال

همچنین می‌توانید برای فعال کردن این کاربران، فهرستی از مشترکین ایمیل خود که در 12 ماه گذشته ایمیل‌های شما را نخوانده‌اند یا باز نکرده‌اند ( یا مشتریانی که ظرف 60 تا 90 روز به صفحهٔ محصول وارد نشده‌اند) ایجاد کنید و ایمیلی برای آن‌ها ارسال کنید شامل اینکه:

  • شما که هستید و چه می‌کنید؟
  • چرا در لیست ایمیل شما عضو شده‌اند؟
  • یک سؤال یا یک متن دعوت برای گفتگو 

زمان ارسال: یک بار الی دوبار در سال.

حتما بخوانید: بانس ریت ایمیل چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟

۱۰. نکات و ترفندها

بازاریابی B2B به فروش ختم نمی‌شود. کمپین‌های ایمیل b2b باید به تقویت رابطه با مشتری پس از فروش ادامه دهند. این به این معنی است که باید مشتریان را از به‌‌روزرسانی‌ها آگاه کنید، محصولات جدید را به اشتراک بگذارید و در مورد اینکه مشتریان چگونه از خدمات بهترین بهره را ببرند، مشاوره ارائه دهید. 

نمونه ایمیل از این دست توسط نوین را در مثال زیر مشاهده می‌کنید:

ایمیل نکات و ترفندها

حتما بخوانید: نمونه متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک

استراتژی شروع ایمیل مارکتینگ b2b

با وجود موانع کم برای ورود به ایمیل‌مارکتینگ، تعامل بالا و نرخ بازدهی خیره کننده، جای تعجب نیست که بازاریابی ایمیل در حوزه b2b محبوبیت زیادی بین افراد داشته باشد. اما تنها زمانی مؤثر است که به درستی انجام شود. برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما آنچه را که می‌بینند، دوست دارند و روی فراخوان‌های شما کلیک می‌کنند، نیاز به یک استراتژی بازاریابی ایمیلی دارید. 

ما در ادامه می‌خواهیم در استخر بهترین شیوه‌های استراتژی بازاریابی ایمیلی b2b شیرجه بزنیم و نکات استراتژی را بررسی کنیم.

  • اهداف خود را مشخص کنید

در گام اول براساس اهداف خود، نقشهٔ استراتژی ارتباطات بازاریابی را ترسیم کنید و در مسیر تعیین شده حرکت کنید. 

شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI‌ هایی که تعریف می‌کنید، باید در راستای اهداف منعکس شود و شفاف باشد.

مثال: اگر هدف شما ایجاد آگاهی در خصوص یک محصول جدید یا برند جدید است باید بر روی افزایش لیست ایمیل و متن ایمیل تمرکز کنید.

حتما بخوانید: معایب خرید لیست ایمیل، چرا نباید از آن استفاده کنیم؟
  • مخاطبانتان را گروه‌بندی کنید

به جای گروه‌بندی مخاطبین بر اساس شرکت یا صنعت، لیست‌هایی را برای هریک از شخصیت‌های مختلف خریدار ایجاد کنید. با کمتر از 6 لیست تقسیم‌بندی شده، هر کسی را در لیست هدف مربوطه قرار دهید و محتوایی مطابق با علایق و نیازهای کاربران سفارشی‌سازی و ارسال کنید. در اکثر پلتفرم‌های بازاریابی ایمیل، امکان گروه‌بندی مخاطبان وجود دارد. 

  • پیام شفاف و مشخصی داشته باشید

برند شما از مجموعه‌ای از رنگ‌ها، تصاویر و پیام شفاف تشکیل شده است. اگر برند شما را شبیه به یک بادام در نظر بگیریم؛ رنگ‌ها و تصاویر پوسته بادام هستند و پیام شما مغز بادام است. 

کمپین‌های فصلی، روند بازار، رفتار متغیر مشتری و ترفندهای بازاریابی روی پیام برند شما اثرگذار است.

بنابراین کلمات، عبارت‌های کلیدی و جذاب در متن شما بسته به هدف کاملا متغیر است. برای اینکه بهتر این مطلب را درک کنید در ادامه یک مثال را باهم بررسی می‌کنیم.

مثال: ایمیلی که برای عید نوروز ارسال می‌کنید با ایمیل روز مادر کاملا متفاوت خواهد بود. در این بین باید به شعار برندتان که شما را متمایز می‌کند، پایبند باشید و زیاد روی تعطیلات عید نوروز مانور ندهید. 

پیشنهاد: برای ارسال ایمیل به لیست ایمیل و سنجش میزان اثربخشی پیام از تست ایمیل A/B استفاده کنید.

با این تست از تغییرات احتمالی و نیازهای خریداران، روند بازار و اینکه کدام پیام بیشتر مخاطبان را جذب کرده آگاه می‌شوید و متن ایمیل‌ها را مطابق با این نیازها ویرایش می‌کنید تا با انتظارات جدید مخاطبان شما مطابقت داشته باشد. 

  • ایمیل‌هایتان را شخصی‌سازی کنید

چیزی که یک کمپین ایمیل‌مارکتینگ حرفه‌ای B2B را از ایمیل‌های اسپم متمایز می‌کند، شخصی‌سازی ایمیل است. 

مثال: فرض کنید یک شرکت منابع انسانی سایتی دربارهٔ چگونگی بهبود محیط‌ کار دارد. یک مشتری از طریق لینکی که در یک کتاب الکترونیکی رایگان درباره ارگونومی بهبود محیط کار پیدا کرده است برای دریافت خبرنامه سایت ثبت‌نام می‌کند. 

ایمیل‌هایی که برای کاربر جدید ارسال می‌کنید باید در راستای موضوعات مورد علاقهٔ او باشد. 

شیوهٔ اجرا: پس از ثبت‌نام، یک ایمیل خودکار از کاربر جدید با نام کوچک او استقبال می‌کند. در متن ایمیل چند لینک مقالهٔ درباره ارگونومی محیط کار قرار داده شده است و برای کال تو اکشن نیز یک کد تخفیف برای ارزیابی ارگونومی محیط کار قرار دارد.

ارسال تعداد زیادی ایمیل شخصی‌سازی شده، کاری زمان‌بر و طاقت فرسا است. برای اینکه عملکردتان برای بازاریابی ایمیل افزایش یابد به یک ارائه دهندهٔ خدمات ایمیل حرفه‌ای مانند نجوا نیاز دارید. 

سرویس ایمیل‌مارکتینگ نجوا برای شروع 2000 ایمیل رایگان در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا بدون محدودیت با امکانات پنل آشنا شوند.

 در پنل نجوا شما به اطلاعاتی نظیر:

  •  ادیتور قالب ایمیل
  •  گزارش‌گیری جامع
  •  افزودن نامحدود مخاطبین
  •  ارسال ایمیل خودکار 
  • بدون محدودیت ارسال روزانه 
  • ارسال SMTP و API

دسترسی دارید.

حتما بخوانید: smtp server چیست و چه کاربردی دارد؟
  • از دعوت به اقدام (CTA) واضحی استفاده کنید

فرخوان‌های دعوت به اقدام باید با هدف خاصی طراحی شوند و واضح باشند. یعنی CTA ها تبدیل شود به دکمه‌ها یا بنرهایی که مشتریان شما به آن‌ها نیاز دارند و همزمان به هدف کمپین ایمیل‌مارکتینگ شما نیز می‌رسد. 

طراحی دکمه‌های مانند: اکنون خرید کنید، اکنون ثبت‌نام کنید، آزمایش رایگان خود را شروع کنید CTA های نسبتا رایج برای شرکت‌های B2B است. 

یک ایمیل مناسب تنها دارای یک یا چند فراخوان دعوت به اقدام است که به راحتی قابل یافتن باشد، جایی که فقط دربارهٔ  آن خدمات صحبت شده باشد. 

  • ایمیل‌هایتان را در زمان مناسبی ارسال کنید

برای ارسال ایمیل زمان مناسب در نظر بگیرید. به طور کلی ارسال ایمیل را به یک الی دو ایمیل در هفته محدود کنید. خبرنامه‌ها را نیز به صورت هفتگی و در اواسط هفته روزهای دوشنبه، سه‌شنبه ارسال کنید. 

  • نتایج را تحلیل و بررسی کنید

هرچه دربارهٔ کمیپن‌های ایمیل b2b اطلاعات بیشتری داشته باشید، استراتژی شما با قدرت بیشتری به ثمر خواهد نشست. 

تجزیهٔ و تحلیل کمپین‌های ایمیلی تا به طور دقیق‌تر مخاطبانی را که از برند شما استقبال می‌کنند، هدف قرار دهید. 

نرخ بازشدن (Open Rate): این شاخص مختص ایمیل است و نسبت تعداد ایمیل‌های بازشده به کل ایمیل‌های دریافت شده است.

نرخ کلیک (CTOR): این شاخص هم فقط برای ایمیل به کار می‌رود و نشان می‌دهد که از تعداد کل افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌اند، چه تعداد از آن‌ها روی لینک درون ایمیل کلیک کردند.

به‌طور خلاصه، ساختار یک ایمیل مناسب را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

ساختار ایمیل مناسب

حتما بخوانید:   بازاریابی بازگشتی چیست و چه اهمیتی برای بیزنس‌ها دارد؟

 

با ایمیل مارکتینگ b2b به نتایجی ورای باورها برسید

در این مقاله از مجلهٔ نجوا 10 تکنیک‌های ایمیل‌مارکتینگ در حوزهٔ b2b را باهم بررسی کردیم و سپس به ۱۰ تکنیک کاربردی برای شروع ایمیل‌مارکتینگ پرداختیم. اگر بتوانید تعامل با مشتریان را با هر ایمیلی که ارسال می کنید افزایش دهید،میزان فروش، میانگین درآمد از هر مشتری و سود کلی شرکت افزایش خواهد یافت. 

اگر هنوز ایمیل‌مارکتینگ را راه‌اندازی نکرده‌اید یا پلتفرمی برای اجرای آن در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید با نجوا شروع کنید. کارشناسان ما در کنار شما هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی کنند. 

 

منابع:

Sendinblue | Mailerlite | Superoffice | Zapier 

 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *