ارسال لینک در پیامک

راهنمای کامل ارسال لینک و شماره تماس در پیامک

اولین پیامک جهان در 3 دسامبر 1992 توسط یک مهندس انگلیسی به نام «نیل پاوررث» ارسال شد که در آن نوشته بود: «کریسمس مبارک!». نیل این پیام را روی یک کامپیوتر رومیزی تایپ کرد و برای تلفن‌همراهی که وزن آن 2 کیلوگرم بود ارسال کرد. رئیس نیل در شرکت vodaphone این پیام را دریافت کرد، اما تلفن‌های همراه هنوز برای پیام دادن مجهز نشده بودند، بنابراین آن پیام یک طرفه و بدون جواب ماند! حالا چقدر اوضاع نسبت به آن زمان تغییر کرده است.

در دنیای امروز، روزانه میلیاردها پیام ارسال و دریافت می‌شود. برخی از کارشناسان بازاریابی تصور می‌کنند با گسترش سایت، انواع شبکه‌های اجتماعی و مسنجر‌ها عمر پیام متنی به سر آمده است. اگرچه گاهی اوقات پیامک نادیده گرفته می‌شود، اما همچنان یک کانال بازاریابی مهم است. مخصوصا اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و لقمه را برای مشتری آماده کنید. برای مثال: در پیامک لینک دسترسی به تلگرام را برای مشتری ارسال کنید تا با چند کلیک به شما نزدیک‌تر شود. 

این پست از وبلاگ نجوا به شما یاد می‌دهد، چطور لینک‌های مختلف و شماره تماس را در پیامک ارسال کنید و یک ارتباط عمیق بین کسب‌وکارتان و مشتری بسازید. اگر دوست دارید با یک پیام، تعامل بیش‌تری با مشتری ایجاد کنید، با ما همراه باشید. (چنانچه تمایل به استفاده از پنل اس ام اس دارید، می‌توانید درباره شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

حتما بخوانید: راهنمای اجرای sms مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف

روش های ارسال انواع لینک ها در پیامک

در این بخش از مقاله، روش‌های مختلف ارسال لینک در پیامک را توضیح می‌دهیم.

ارسال لینک سایت در پیامک

در عصر انقلاب دیجیتال داشتن وب‌سایت به اندازهٔ داشتن تلفن‌همراه هوشمند ضروری است. افراد دوست دارند، قبل از خرید، درون سایت‌ها تحقیق کنند و کالاهای مختلف را باهم مقایسه کنند. 

همچنین وب‌سایت خارج از ساعت‌های اداری نیز همچنان فعال است و بازدید کننده دارد.

 از سوی دیگر ابزارهایی برای تحلیل رفتار کاربر وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانید کار خود بهبود دهید. 

یکی از مهم‌ترین لینک‌های ارسالی از طریق پیامک، لینک سایت است. برای باز شدن لینک در پیامک، نیاز است تا فرمت ارسال کردن آن به این شکل باشد:

https://www.najva.com 

ارسال لینک با پیامک را در کسب‌وکارهای مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه مثال می‌زنیم:

مثال1:  کسب‌وکارهایی که در دنیای دیجیتال خدمات ارائه می‌دهند و وبینارهای آنلاین برگزار می‌کنند، با ارسال لینک شرکت در وبینار از طریق پیامک امکان اطلاع رسانی به مخاطبین را دارند. 

ارسال لینک در پیامک

مثال2:نظرسنجی یکی از پراهمیت‌ترین راه‌های شناخت مشتری است. کسب‌وکارها می‌توانند لینک نظرسنجی را از طریق پیامک برای مشتریان خود ارسال کنند. 

مثال3: در زمینهٔ فروش پوشاک برای معرفی محصولات تخفیف‌دار، به صورت مستقیم می‌توان مشتری را به صفحهٔ محصولات تخفیف خورده هدایت کرد.

حتما بخوانید: بهترین روش‌های ارسال پیامک کد تخفیف

یکی از نکاتی که در ارسال لینک سایت‌ باید در نظر داشته باشید، مرتب بودن و کوتاه بودن لینک است. گاهی لینک بعضی از صفحه‌های سایت طولانی است و فضای زیادی را نیز اشغال می‌کند. در این شرایط توصیه می‌کنیم از سایت‌های کوتاه کنندهٔ لینک استفاده کنید. در ادامه مقاله چند سایت کاربردی برای کوتاه کردن لینک به شما معرفی می‌کنیم.

ارسال لینک شماره تماس در پیامک

برای قرار دادن لینک شماره تماس در پیامک، باید شمارهٔ تلفن را همراه با پیش شمارهٔ استان یا موبایل بدون فاصله، خط‌تیره، نقطه، ویرگول با فرمت انگلیسی وارد کنید. وقتی شماره به این شکل وارد شود، کاربر تنها با لمس شماره می‌تواند با شما تماس بگیرد. 

نحوه نوشتن آدرس اینستاگرام در پیامک

شبکه‌های اجتماعی یک فناوری برای توسعه و حفظ روابط شخصی و تجاری با مردم سراسر دنیا است. این شبکه‌ها به افراد و شرکت‌ها اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، روابط خود را توسعه دهند و اطلاعات، ایده‌ها و پیام‌هایشان را به اشتراک بگذارند. 

معمولا بازاریابان و کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش شناخت یک برند و فروش استفاده می‌کنند. حضور در شبکه‌های اجتماعی به ارتقاء صدای یک برند و محتوای آن کمک شایانی می‌کند. اما چگونه؟

یک شرکت با ایجاد صفحه در اینستاگرام، امکان دیده شدن و دسترسی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی خود را خواهد داشت.

برای مثال: یک کاربر اینستاگرام ممکن است برای اولین بار از طریق یک فید خبری دربارهٔ یک شرکت اطلاعات کسب کند و تصمیم به خرید یک محصول یا خدمات بگیرد. هرچه شرکت‌ها برند فعال‌تری در سوشال‌مدیا داشته باشند، شانس بیشتری برای دیده شدن و یافتن مشتری جدید را دارند. 

اگر تازه کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و کسی آدرس صفحهٔ اینستاگرام شما را ندارد، بهتر است با پیامک اطلاع‌رسانی کنید تا دیگران با پیچ شما آشنا شوند. اما نحوه نوشتن آدرس اینستاگرام در پیامک چگونه است؟

متاُسفانه اینستاگرام راه آسانی برای یافتن و یا اشتراک‌گذاری لینک پروفایل اینستاگرام در تلفن‌همراه نمایش نمی‌دهد. با این حال راه‌هایی برای یافتن، کپی و اشتراک‌گذاری پروفایل اینستاگرام وجود دارد.

 این روش‌ها برای پروفایل‌های شخصی و تجاری قابل استفاده است. 

روش اول: یافتن با نام کاربری

پروفایل اینستاگرام شما از 3 قسمت تشکیل شده است: آدرس وب سایت اینستاگرام ( یعنی www.instagram.com) و سپس یک اسلش رو به جلو (/) و نام کاربری شما. بنابراین اگر نام‌کاربری شما najva.marketing باشد، لینک پروفایل اینستاگرام شما http://www.instagram.com/najva.marketing خواهد بود. می‌توانید این لینک را کپی کرده و در پیامک، برای مشتریان قرار دهید.

روش دوم: ویرایش پروفایل

راه دومی که می‌توانید برای یافتن نام پروفایل اینستاگرام انتخاب کنید این است که روی گزینهٔ Edit profile در پروفایل خود کلیک کنید. سپس نام کاربری که در قسمت Username است را خواهید یافت. آن نام را انتخاب و کپی کنید. سپس آن را به  http://www.instagram.com/ اضافه کنید تا لینک پروفایل اینستاگرام شما ایجاد شود. 

روش سوم استفاده از دسکتاپ

اگر به کامپیوتر دسترسی دارید به راحتی می‌توانید لینک پروفایل اینستاگرام خود را پیدا کنید. 

  1. مرورگر کامپیوتر را باز کنید. وارد www.instagram.com شوید و وارد حساب اینستاگرام کسب‌و‌کارتان شوید. 
  2. روی آیکون تصویر پروفایل در بالا کلیک کنید و از قسمت منو به Profile بروید. 
  3. اکنون به‌سادگی می‌توانید لینکی را که در بالای نوار مرورگر مشاهده می‌کنید، کپی کنید. این لینک پروفایل را هر کجا که می‌خواهید، قرار دهید. 

ارسال لینک تلگرام از طریق پیامک

کانال تلگرام هنوز هم شاخه‌ای تازه و رو به رشد در بازاریابی دیجیتال است. تلگرام در 5 سال گذشته بسیار سریع رشد کرده است و از واتس‌اپ امکانات بیشتری دارد. کانال‌های تلگرام محدودیت ندارند و به راحتی می‌توانید به 5 تا 10 میلیون مخاطب دسترسی داشته باشید. در حالی که در واتس‌اپ با محدودیت‌های زیادی روبرو هستیم. 

از سوی دیگر، نرخ بازدید تلگرام 20 درصد است و در مقایسه با نرخ 3 درصدی اینستاگرام، یکی از بهترین کانال‌های ارتباط با مشتری به حساب می‌آید. 

در تلگرام شما به راحتی می‌توانید ربات ایجاد کرده و از آن برای ارتباط با کاربران، فروش محصول و خدمات و ارسال یادآوری استفاده کنید. 

رشد سریع این پیام‌رسان، فرصت‌هایی را برای تبلیغ و تجارت نیز باز کرده است. امکان تبلیغات رایگان و پولی در تلگرام وجود دارد و می‌توانید با دیگر کسب‌وکارها تبلیغ متقابل انجام دهید. 

ساخت استیکر نیز یکی دیگر از مزایای کانال تلگرام است که به راحتی می‌توانید برای کسب‌وکار خود به صورت اختصاصی استیکر طراحی کنید و در کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

برای بررسی آمار کانال مانند نرخ تعامل، رشد، تعداد بازدید و… نیز دسترسی رایگان دارد. 

یکی ابزارهای دیگری که می‌توانید کانال تلگرام خود را تبلیغ کنید، استفاده از پیامک برای ارسال لینک کانال است. کانال تلگرام شما از سه بخش تشکیل شده است: 

بخش اول هسته مرکزی یا قسمت اصلی کانال تلگرام (https://t.me)، بخش دوم دو اسلش رو به جلو (//) و بخش سوم آیدی کانال تلگرام. 

بنابراین اگر نام کانال تلگرام شما NajvaNotif باشد، لینک کانال تلگرام شما https://t.me//NajvaNotif خواهد بود. به این شکل باید نام کانال تلگرام را در پیام درج کنید تا مخاطب با یک کلیک عضو آن شود.

حتما بخوانید: خبرنامه پیامکی چیست و چگونه باید آن را به بهترین شکل ارسال کرد؟

ارسال لینک تلگرام از طریق پیامک

ارسال لینک واتس‌اپ در پیامک

بسیاری از کسب‌وکارها برای ارتباط با مشتریان خود از واتس‌اپ استفاده می‌کنند. لینک‌های واتس‌اپ نیز از چهار بخش تشکیل شده‌اند: 

بخش اول: wa.me، بخش دوم: (/)، بخش سوم: کد کشور (98) و بخش چهارم: شماره تلفن بدون صفر. بنابراین لینک واتس‌اپ باید به این شکل باشد:

wa.me/989120001122

مشتری با یک کلیک ساده به شما دسترسی خواهد داشت و بدون اینکه نیاز باشد شمارهٔ شما را ذخیره کند، می‌تواند پیام دهد و خواسته‌اش را مطرح کند. لینکی قابل دسترس که مسیر خرید را برای مشتری راحت می‌کند و لقمه را آماده در دهان اون می‌گذارد. 

حتما بخوانید: راهنمای ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقه ای

کاربرد ارسال لینک در پیامک

لینک پیامکی یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت کمپین پیامکی است. لینک‌های پیامکی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند بیشتر  در دسترس مخاطب باشند و نظر او را جلب کنند تا با آن‌ها تعامل داشته باشد و از خدمات آن‌ها استفاده کند.

می‌خواهید بدانید اهمیت ارسال لینک در متن پیامک تا چه حد است؟ عجله نکنید. در ادامه با مثال‌های متعدد به این موضوع می‌پردازیم. (در مقاله دیگری از بلاگ نجوا درباره اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چطور باید آن را اجرا کنیم، صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید)

ارسال لینک در پیامک

۱. افزایش فروش و بهبود نرخ تبدیل

ارسال لینک از طریق پیامک به افزایش فروش شما کمک می‌کند. اگر به محصولات سایت لینک دهید، نرخ تبدیل شما بهبود می‌یابد (نرخ تبدیل یعنی تعداد افرادی که از میان کل مخاطبان شما، هدف موردنظرتان را انجام می‌دهند).

۲. اطلاع رسانی سریع

مشتریان شما ممکن است برای دریافت اطلاعات یک محصول، خدمات یا رویداد خاصی که تبلیغ می‌کنید ثبت نام کرده باشند. با این اطلاعات، شما می‌توانید با استفاده از لینک از آن‌ها درخواست کنید تا در کانال‌های دیگر کسب‌وکار شما حضور یابند. 

مثال اول: 

 فرض کنید شما صاحب یک مرکز زیبایی هستید و یک مشتری با دریافت کدتخفیف برای پاکسازی پوست ثبت‌نام می‌کند. با این حال، ممکن است همان مشتری دوست داشته باشد برای ادامهٔ درمان به‌طور مداوم برنامه‌ریزی کند. 

حالا شما با ارسال لینک رزرو نوبت‌های بعدی به مشتری کمک می‌کنید سریع‌تر نوبت‌های بعدی خود را رزرو کند. از سوی دیگر، این کار باعث فروش بیشتر برای کسب‌وکار شما می‌شود.

مثال دوم:

فرض کنید اختلالی در اینترنت پیش می‌آید و دامنهٔ سایت شما دچار مشکل می‌شود یا اکانت اینستاگرام شما از دسترس خارج می‌شود. در این شرایط بهترین کار این است که از طریق ارسال لینک جدید، مشتریان خود را آگاه کنید. مثلا به نمونهٔ زیر توجه کنید:

اطلاع رسانی در پیامک

۳. ارتباط دوستانه با مشتری

مشتریان در دنیای الان دوست دارند ارتباطی دوطرفه با کسب وکارها داشته باشند. وقتی شما این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، احساس خوبی به آن‌ها دست می‌دهد و یک مشتری جدید، کم کم به مشتری وفادار برای برند شما تبدیل می‌شوند. 

بیاید با یک مثال این ارتباط دو طرفه را بررسی کنیم تا ملکهٔ ذهنتان شود. 

فرض کنید، صاحب یک شرکت سمپاشی هستید و برای عملکرد صحیح برای مشتریان خود برنامه‌ریزی انجام می‌دهید. این کار سبب می‌شود در ذهن مشتری ماندگار شوید. 

حالا برخی از مشتریان شما ممکن است بخواهند هر ماه برنامه‌ریزی دریافت کنند و سایر مشتریان تمایل داشته باشند هر سه‌ماه یک‌بار یادآور برای آن‌ها ارسال شود. وقتی به مشتری حق انتخاب می‌دهید، بیشتر استقبال می‌کند و شما در زمانی که تعیین کرده است، لینک برنامه‌ریزی را برای او ارسال می‌کنید. 

۴. ایجاد ارزش

از لینک‌ها برای ایجاد ارزش استفاده کنید. وقتی ویژگی‌های مشتری  را تجزیه و تحلیل کنید و درک کنید چه علایقی دارد، می‌توانید از این فرصت برای ارسال محتواهای مرتبط با علایق او در سایت یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. وقتی اطلاعات مرتبط برای آن‌ها ارسال می‌کنید، چند قدم از رقیبان خود جلوتر حرکت می‌کنید.

حتما بخوانید: سامانه پیامکی چیست؟ ۸ کاربرد سامانه پیام کوتاه

نکاتی که قبل از ارسال لینک در اس ام اس باید بدانید

اگر کسب‌وکار آنلاین دارید، احتمالا می‌خواهید با ارسال لینک در پیامک، مشتریان را به سمت خدمات خود هدایت کنید. مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید؛ اما لازم است قبل از ارسال لینک، نکاتی را که در ادامه بیان می‌کنیم، مدنظر قرار دهید تا مسیر کوتاه‌تری طی کنید. 

تفاوت بین لینک‌ها و هایپرلینک‌ها

برای شروع نکات می‌خواهم تعاریف خود را مرتب کنم. شما باید تفاوت بین لینک‌ها و هایپرلینک‌ها را بدانید. اگرچه این دو عملکرد یکسانی دارند، اما تفاوت ظریفی بین لینک و هایپرلینک وجود دارد. 

لینک یک URL است. با وارد کردن URL در مرورگر، می‌توانید به یک وب‌سایت، لندینگ‌پیج و صفحه شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید. 

هایپرلینک‌ به سادگی همان URL است که دور آن با کلمات تزئین شده است. مانند لینک زیر:

نظرسنجی پیامکی چیست؟ (اجرا و مزایای نظرسنجی با پیامک)

هنگامی که روی لینک کلیک می‌کنید، مستقیم به وب‌سایت مورد نظر منتقل می‌شوید. شما می‌توانید یک قطعه از متن را با استفاده از یک ابر متن یا هایپرلینک، مانند یک تصویر پیوند دهید. هایپرلینک معمولاٌ در مقالات استفاده می‌شود. 

اگر هیچ متنی در اطراف هایپرلینک وجود نداشته باشد به آن URL یا لینک برهنه می‌گویند که در پیام‌های متنی رایج است. مانند لینک کوتاه شده زیر:

https://b2n.ir/w27025

از یک URL کوتاه استفاده کنید

تعداد کاراکترها در پیام کوتاه محدود به 160 تاست. به ازای هر کاراکتر اضافی، به هزینهٔ پیام شما افزوده می‌شود. بنابراین منطقی است پیام را با کمترین کاراکتر ارسال کنید و از نظر املائی نیز مطمئن باشید ایرادی ندارد. 

کوتاه‌کنندهٔ لینک برای درج لینک سایت به شما کمک می‎‌کند عملکرد مشتری را پیگیری کنید. برخی از ابزارهای کوتاه‌کردن لینک به شما امکان می‌دهند کلیک‌ها را ردیابی کنید و با ابزارهایی مانند Google Analytics اطلاعات بیش‌تری درباره مخاطبان خود کسب کنید. بیایید همین‌جا روش‌هایی را برای این‌کار به شما معرفی کنیم:

راه‌های کوتاه‌کردن لینک

پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب پنل sms از سازمان‌هایی خدمات دریافت کنید که خودشان امکان کوتاه کردن لینک را به شما می‌دهد. در پنل ارسال پیامک نجوا می‌توانید از امکاناتی مثل شخصی‌سازی پیام، گروه‌بندی مخاطبان، تحلیل رفتار کاربر، گزارش‌گیری دقیق و جامع و… بهره‌مند شوید. اما چیزی که پنل نجوا را از باقی پنل‌های پیامکی متمایز می‌کند، «قابلیت شمارشگر کلیک» است. بگذارید کمی بیشتر در این باره توضیح بدهیم.

وقتی در پنل پیامکی نجوا شروع به ساخت کمپین می‌کنید، در درون پنل امکان کوتاه‌کردن لینک را خواهید داشت. با استفاده از این قابلیت، علاوه بر اینکه تعداد افرادی که روی لینک شما کلیک کرده‌اند شمارش می‌شود، این افراد در دسته‌بندی جداگانه‌ای هم قرار داده می‌شوند. حالا شما می‌توانید کمپین بعدی را فقط به کلیکرها (یعنی کسانی که روی لینک کلیک کرده‌اند) ارسال کنید و از این طریق، نرخ کلیک و  تعامل بیش‌تری با مخاطبان خود دریافت کنید.

قبل از اینکه به ادامهٔ مبحث کوتاه‌کردن لینک بپردازیم، چند نکتهٔ مهم در این رابطه هست که باید حواستان به آن باشد:

  1. از لینک‌هایی که به URL دیگری به غیر از آدرس موجود هدایت می‌شود خودداری کنید.
  2. از سایت‌های URL عمومی مانند Bit.ly و tinyurl خودداری کنید. اپراتورها مسدود کردن پیام‌های حاوی این نوع URL را افزایش داده‌اند؛ زیرا توسط افرادی که لینک‌های فیشینگ و جعلی ارسال می‌کنند، استفاده می‌شود. 
  3. می‌توانید از لینک‌هایی که چند لینک را درون یک لینک جمع می‌کند استفاده کنید. 

در ادامه 3 سایت دیگر برای کوتاه کردن لینک به شما معرفی می‌کنیم: 

کوتاه کنندهٔ لینک shrtco.de

سایت shrtco.de یکی از سایت‌های کوتاه کنندهٔ لینک خارجی است. وقتی وارد سایت می‌شوید، لینک مورد نظرتان را داخل فرم کپی کنید و سپس روی فلش کلیک کنید. لینک کوتاه شده در پایین صفحه به شما نشان داده می‌شود.

استفاده از امکانات این سایت رایگان است. 

کوتاه کننده لینک shrtco.de

کوتاه کنندهٔ لینک b2n.ir

سایت b2n.ir یک سایت ایرانی برای کوتاه کردن لینک است. با این سایت می‌توانید لینک‌های طولانی را به لینک‌های کوتاه تبدیل کنید و در پیام، تلگرام، اینستاگرام و… به اشتراک بگذارید. یکی از مزایای این سایت، بررسی آمار کلیک کنندگان لینک است. پس از بررسی کمپین‌های پیامک می‌توانید لینک کوتاه شده را بررسی کنید و متوجه شوید چندنفر با باز کردن پیام روی لینک کلیک کرده‌اند.

کوتاه کننده لینک b2n.ir

کوتاه کنندهٔ لینک زایا

زایا (Zaya.io) یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های رایگان برای کوتاه کردن لینک است. زایا به حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی می‌دهد. برای استفاده از زایا باید در سایت عضو شوید. 

لینک‌های کوتاه‌شدهٔ شما و همچنین آمار کسانی که روی لینک کلیک کرده‌اند، برای شما محفوظ است و می‌توانید برای لینک‌هایتان رمز عبور تعریف کنید. همچنین می‌توانید یک لینک کوتاه شده را غیرفعال و مجدد فعال کنید و برای لینک مورد نظرتان ساعت و تاریخ انقضاء نیز در نظر بگیرید. 

کوتاه کننده لینک زایا

اجتناب از اسپم

زمانی که لینک‌ها را در پیام‌های متنی قرار می‌دهید، مطمئن شوید که نوشته و لینک شما خوانا است. این روزها به خاطر فیشینگ اغلب مردم برای کلیک کردن روی لینک‌ها محتاط‌تر عمل می‌کنند. مگر اینکه به فرستنده و برند اعتماد کافی داشته باشند. 

به همین دلیل سعی کنید پیام را برای افرادی ارسال کنید که با درخواست خود در سامانهٔ شما عضو شده‌اند. اگر یک پیام متنی با لینک برای افرادی ارسال کنید که تا الان تعاملی با برند شما نداشته‌اند، احتمال نادیده گرفتن و حذف کردن پیام وجود دارد. حتی امکان دارد در بلک لیست قرار بگیرید. 

اگر هم کمپین بزرگی برگزار کرده‌اید، حتما یک گزینهٔ انصراف در آن درج کنید. زیرا قرار نیست شما پیام‌های خود را به دیگران تحمیل کنید و باید گزینه‌ای برای انصراف وجود داشته باشد. 

آزمایش لینک‌ها

هنگامی که لینک‌ها را آماده کردید و پیام خود را نوشتید، باید مطمئن شوید که لینک‌ها درست کار می‌کنند. لینک را کپی و داخل مرورگر جایگذاری کنید یا روی آن کلیک کنید و کار کردن یا نکردن آن را آزمایش کنید. اگر خطایی وجود داشت آن را رفع کنید و سپس برای مشترکین خود ارسال کنید. این یک راه بی‌خطر برای بررسی کمپین است.

آیا ارسال لینک در پیامک ممنوع است؟

ارسال لینک در پیامک محدودیتی نداشت. اما از زمانی که لینک‌های جعلی و فیشینگ زیاد شدند، سامانه‌های پیامکی برای ارسال لینک در اس ام اس محدودیت قائل شده‌اند. کاربران بسته به سرشماره‌ای که تهیه می‌کنند باید برای گرفتن مجوز ارسال لینک با آن شرکت در تعامل باشند و مجوز ارسال لینک را بنا به شرایط از آن‌ها دریافت کنند. 

ارسال لینک در پیامک ممنوع است

آیا ارسال لینک از تمام خطوط امکان‌پذیر است؟

احتمالاً بعد از آشنایی با سازوکار بازاریابی پیامکی این سؤال در ذهنتان پیش آمده که از لحاظ قانونی ارسال لینک‌ها به چه صورت است.

برای جلوگیری از کلاهبرداری ارسال لینک در پیامک‌های انبوه از سال ۹۸ با محدودیت‌هایی روبرو شده است. لازم است تعهدنامه‌ای را امضا کنید مبنی بر اینکه لینک شما به سایت کلاهبرداری و فیشینگ منتهی نمی‌شود.

البته بسته به خطوط این مسئله متفاوت است. بعضی خطوط برای اشخاص حقیقی بدون محدودیت اجازه ارسال لینک را می‌دهد.

این تعهدنامه در پنل نجوا وجود دارد. باید آن را دانلود، پر و آپلود کنید. پس از بررسی توسط کارشناسان نجوا اجازه ارسال لینک را پیدا می‌کنید.

اگر می‌خواهید در رابطه با انواع خط پیامکی بیشتر بدانید، این مطلب از «انواع خط برای ارسال پیامک» را بخوانید.

نحوه ردیابی نرخ کلیک روی لینک

یکی از کاربردهای ارسال لینک در پیامک‌ این است که می‌توانید میزان نرخ کلیک و تبدیل کمپین خود را ردیابی کنید؛ اما چگونه؟

یک روش این است که از سامانه یا پنل پیامکی که کمپین خود را با آن راه انداخته‌اید، کمک بگیرید! این سامانه‌ها معمولاً گزارش‌های جامع و تحلیل‌های کاربردی از عملکرد کمپین شما ارائه می‌دهند.

در پنل نجوا پس از وارد کردن لینک در بخش تنظیمات آنالیتیکس، گزینه مربوط به آن را فعال می‌کنید. با انتخاب هر یک از کوتاه‌کننده‌های لینک می‌توانید تعداد کلیک آن را در بخش گزارش کمپین مشاهده کنید.

حالا اگر کمپین خود را بدون هیچ سامانه‌ای و به‌صورت شخصی راه انداخته‌اید، قضیه کمی فرق می‌کند. در این حالت بهتر است که میزان بازدید از صفحه مورد نظر در وب‌سایت را ردیابی کنید تا بفهمید که چقدر بازاریابی شما اثربخش بوده است.

نکته: وقتی در لینک پیامک از ابزار UTM و اسم کمپین خود استفاده کنید، به‌طور مشخص با گوگل آنالیتیکس می‌توانید بفهمید که میزان ترافیک ورودی به وب‌سایت از طریق بازاریابی پیامکی چقدر بوده است و نیازی به فعال‌کردن گزینه گوگل آنالیتیکس در پنل نجوا نیست.

اما نرخ کلیک با چه فرمولی محاسبه می‌شود؟ شما می‌توانید با تقسیم کردن تعداد نفراتی که لینک شما را باز کرده‌ بر تعداد نفراتی که پیامکتان را دریافت کرده‌اند، نرخ کلیک پیامک خود را محاسبه کنید. در نهایت، از سلیقه و تمایلات مشتریان خود اطلاع پیدا می‌کنید.

مشکل بازنشدن لینک در پیامک

گاهی ممکن است تمام فرایندهای راه‌اندازی کمپین و ارسال لینک در پیامک به‌درستی انجام شود؛ اما به‌دلیل خراب‌بودن لینک نتوانید به نتیجه مورد نظرتان برسید. به این معنی که مخاطب روی لینک ارسال‌شده کلیک می‌کند؛ در حالی که هیچ صفحه‌ای از وب‌سایت برایش باز نمی‌شود!

برای اینکه این مشکل پیش نیاید، قبل از برگزاری کمپین حتماً لینک خود را چند بار در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف امتحان کنید.

کافی است لینک را کپی کرده، داخل مرورگر جایگذاری کنید. سپس با کلیک کردن روی آن لینک، از درست بودن آن مطمئن شوید.

آیا هایپر لینک هم می‌توان در پیامک قرار داد؟

خیر! شما فقط می‌توانید لینک برهنه یا عریان در پیامک خود قرار دهید. برای جلوگیری از طولانی‌شدن لینک، از کوتاه‌کننده‌های لینک استفاده کنید.

نکته: از سایت‌های bit.ly و tinyurl برای کوتاهی لینک استفاده نکنید؛ چون اپراتورها برای جلوگیری از کلاهبرداری لینک‌های این ۲ سایت را مسدود کرده‌اند.

طی کردن پله‌های ترقی با معرفی کانال‌های ارتباطی کسب‌وکار

در این مقاله، ابتدا مزایای ارسال لینک در پیامک و نکات قبل از ارسال لینک در پیامک را بررسی کردیم. سپس نحوهٔ صحیح ارسال لینک در پیامک برای سایت، اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و لینک شماره تلفن را آموزش دادیم. به این نکته توجه داشته باشید ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی ممکن نیست و برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید از پنل پیامکی استفاده کنید.

قطعا در دنیای امروز همه مایل هستند از یک مسیر کوتاه به مقصد برسند. حالا شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار با دسترسی سریع و لقمه‌گرفتن برای مشتری، همگام با اون پله‌های ترقی را طی خواهید کرد؛ با ساخت یک رابطه دو طرفهٔ تعاملی مؤثر که ابتدا باعث رضایت مشتری و سپس رشد و فروش کسب‌وکار شما خواهد شد. 

منابع:

clicksend | text-em-all | appsgeyser

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *