ارسال پیامک نظیر یه نظیر

آموزش ارسال پیامک نظیر به نظیر بر اساس نیاز مشتری

در بازاریابی پیامکی، گاهی پیش می‌آید که بخواهید برای یک مشتری، پیامی مختص خودش ارسال کنید. مثلا می‌خواهید تولد یکی از مشتریان خود را تبریک بگویید. دو مشتری دیگر هم هستند که باید تغییر زمان جلسه را به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید. یک مشتری دیگر هم… ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید تعداد شماره‌هایی که باید برای هر کدام از آن‌ها، پیامک مختص خودشان را ارسال کنید، خیلی زیاد شده است! چاره چیست؟

شما دو راه دارید: راه اول این است که به هر کدام از این افراد، به صورت دستی پیامک بفرستید. اما ارسال پیام به صورت تک به تک خیلی زمان‌بر خواهد بود. پس به سراغ راه بعدی می‌روید که اتفاقا سریع‌تر از اولی هم هست: ارسال پیامک نظیر به نظیر! برای اینکه بدانید چطور می‌توانید پیامک متناظر ارسال کنید و این روش چقدر برایتان کاربردی است، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. (چنانچه تمایل به خرید پنل پیامکی دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

ارسال پیامک نظیر به نظیر چیست؟

وقتی برای هر‌یک از مخاطبین خود،‌ پیامکی متفاوت از دیگری ارسال کنید، یعنی دارید پیامک نظیر به نظیر یا پیامک متناظر ارسال می‌کنید. استفاده از این روش به شما امکان ارسال یکبارهٔ‌ همهٔ پیام‌ها را می‌دهد؛ در عین حال که هر شماره، پیام متفاوتی را دریافت می‌کند. جالب است نه؟ این امکانی است که ارسال پیامک متناظر برای شما ایجاد می‌کند. فکر می‌کنید برای شما کاربرد ندارد؟ در ادامه کاربردهای مختلف استفاده از این روش را خواهیم گفت.

حتما بخوانید: جامع‌ترین آموزش بازاریابی پیامکی به صورت گام به گام

کاربردهای ارسال پیامک متناظر

هر کسب‌وکاری که داشته باشید، احتمالا این روش ارسال، به کارتان می‌آید. مثلا در چه مواردی؟ در ادامه، پراستفاده‌ترین کاربردهای آن را به شما خواهیم گفت. 

ارسال پیام با نام مشتری

تجربه نشان داده که استفاده از نام مشتری هنگام صحبت کردن با او، تاثیر خوبی در ایجاد حس صمیمیت خواهد داشت. شما می‌توانید نام هر مشتری را در ابتدای پیامک بنویسید و همهٔ پیامک‌ها را به روش ارسال متناظر بفرستید. 

اطلاع رسانی رویدادها

رویدادی در پیش دارید که می‌خواهید آن را به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید؟ محصول جدیدی قرار است رونمایی شود و می‌خواهید ابتدا فقط به چند نفر از مشتریان خاص خودتان آن را معرفی کنید؟ زمان برگزاری جلسه یا کلاس آموزشی شما تغییر کرده و باید به چند گروه از مخاطبان خود پیام متفاوتی ارسال کنید؟ اگر بخواهید پیامک‌های مربوط به همهٔ این موارد را همزمان ارسال کنید، بهترین راه این است از روش پیامک متناظر استفاده کنید. با این کار، خیالتان از بابت اینکه همهٔ این افراد همزمان پیام شما را دریافت می‌کنند، راحت باشد. 

اطلاع رسانی شارژ محصول

ارسال پیامک نظیر به نظیر در شارژ محصول، مثلا به این شیوه می‌تواند به شما کمک کند که چندین مدل از محصولات شما شارژ شده‌اند و می‌خواهید هر مدل را به دستهٔ خاصی از مخاطبین خود پیشنهاد دهید. به عنوان مثال اگر فروشگاه پوشاک دارید، می‌توانید پیامک شارژ مانتوها، شلوارها، شال و… را جداگانه برای مشتریان مختلفی ارسال کنید. حتی می‌توانید پیامک‌های خود را شخصی‌تر کنید و رنگ‌های خاص محصولتان را به چند مشتری شاخص پیشنهاد دهید. 

اطلاع رسانی روند ارسال محصول

مشتری‌ها همیشه دوست دارند بدانند محصولی که سفارش داده‌اند، با ارسال لینک در پیامک در کجای مسیر ارسال قرار دارد. با ارسال پیامک نظیر به نظیر، می‌توانید روند ارسال محصولات هر مشتری را به او اطلاع دهید و از بابت اینکه محصول آن‌ها در راه است، خیال آن‌ها را راحت کنید. 

تبریک تولد

شما به مشتریانتان پیامک تبریک تولد ارسال می‌کنید؟ اگر تا حالا این کار را نمی‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما انجام دهید؛ چرا که آدم‌ها معمولا نام کسب‌وکارهایی را که تولدشان را به آن‌ها تبریک گفته است، به یاد می‌سپارند. می‌توانید به همراه تبریک تولد، کد تخفیفی هم به عنوان هدیه برای آن‌ها درنظر بگیرید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر را بخوانید. 

حتما بخوانید: سامانه پیامکی چیست؟ کاربردها و مزایا

آموزش ارسال پیام نظیر به نظیر

حالا که متوجه شدیم ارسال پیامک متناظر چیست و چطور می‌تواند به ما کمک کند، از کجا شروع کنیم؟

قدم اول: فایل اکسل شماره‌ها و متن پیام‌ها را آماده کنید

یک فایل اکسل بسازید و در یکی از ستون‌های آن، شمارهٔ مخاطبین و در ستون دیگر، متن پیامک‌هایی که می‌خواهید ارسال کنید را قرار دهید. فقط حواستان باشد که سطر اول را به عنوان ستون‌ها اختصاص دهید. یعنی مثلا در ردیف اول از ستون شماره‌ها بنویسید NUMBRES و در ردیف اول از ستون متن پیامک‌ها بنویسید SMSTEXT. 

قدم دوم: فولدر و لیست جدید را ایجاد کنید

در پنل نجوا، از بخش پیامک، وارد بخش مخاطبان پیامک شوید. 

پنل پیامکی نجوا

از قسمت «فولدر»، یک فولدر جدید با نام دلخواه بسازید. سپس یک لیست جدید ایجاد کنید. 

ساخت فولدر و لیست در پنل پیامک

قدم دوم: ویژگی جدید ایجاد کنید

در این مرحله، باید ویژگی (attribute) جدیدی ایجاد کنیم که از همان صفحه‌ای که بودید، انجام می‌شود. 

در پایین صفحه، روی گزینهٔ «ویژگی جدید» کلیک کنید. نام دلخواهی برای آن بنویسید؛ مثلا SMSTEXT (با حروف بزرگ) و نوع آن را text انتخاب کنید. 

ایجاد ویژگی یا اتریبیوت جدید

ویژگی جدید شما که از نوع متن پیامک است، ساخته شد. حالا باید گروه مخاطبان خود را وارد پنل کنید. 

قدم سوم: فایل اکسل را وارد کنید

در همان بخشی که هستید (مخاطبان پیامک)، روی گزینهٔ «بارگذاری گروهی مخاطبان» کلیک کنید. 

بارگذاری گروهی مخاطبان در پنل پیامک

در این صفحه می‌توانید فایل اکسلی که در قدم اول ساخته بودید را آپلود کنید. 

در مرحلهٔ بعد، باید ویژگی (attribute) مربوطه را به هر کدام از ستون‌ها اختصاص دهید. به ستون اول که شماره‌های مخاطبین است، ویژگی MOBILE و به ستون دوم که متن پیام‌ها است، نام ویژگی جدیدی که ساختید (همان SMSTEXT) را اختصاص دهید. 

در مرحلهٔ آخر، لیستی را که ساخته‌اید، انتخاب کنید. حالا فایل مخاطبان شما در پنل قرار گرفت. تا اینجا کار اصلی تمام شد. در مرحلهٔ بعد، وارد مرحلهٔ ساخت کمپین می‌شویم. 

قدم چهارم: کمپین خود را ایجاد کنید

روی «ساخت کمپین» کلیک کنید و گزینهٔ پیامک را انتخاب کنید. از صفحهٔ اولی که باز می‌شود، گزینهٔ شخصی‌سازی را انتخاب کنید. 

شخصی‌سازی متن پیامک

نوع اتریبیوت که همان ویژگی جدید ساخته شده است را انتخاب کنید. مقدار پیش‌فرض آن را به دلخواه وارد کنید و «افزودن اتریبیوت» را بزنید. 

افزودن اتریبیوت در پنل پیامک

حالا می‌توانید ادامهٔ مراحل را مثل کمپین‌های دیگرتان ادامه دهید. 

حتما بخوانید: بهترین روش های تبلیغات عکاسی

نمونه متن پیامک نظیر به نظیر

در ارسال پیامک‌ها، یادتان باشد که خیلی طولانی ننویسید و مستقیم به سراغ اصل مطلب بروید. اگر متن پیام شما کوتاه باشد، مخاطب می‌تواند کل متن را یکجا ببیند و این کار، به بالارفتن نرخ کلیک پیامک شما کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه، چند نمونه متن پیامک نظیر به نظیر را برای شما آورده‌ایم:

– خانم خسروی عزیز، مانتوهای آبی تابستونه که دنبالش بودی شارژ شدن. بیا تا تموم نشده! 

– آقای بهروزی روز بخیر، متاسفانه جلسهٔ امروز کنسل شده و به روز دیگری موکول می‌شود. برای هماهنگی روز و ساعت جدید با شما تماس خواهیم گرفت. 

– لیلی عزیز، می‌خوای شال‌های تابستونهٔ قشنگ ما رو با مانتوی جدیدت ست کنی؟ امروز به پیجمون سر بزن!

– آقای محبی عزیز، شما به جشن رونمایی از محصول جدید ما دعوتید. جمعه ساعت ۸ شب در سالن بزرگ هما منتظریم.

– خانم اصغری عزیز، تولد شما را صمیمانه تبریک می‌گوییم. موسسه مالی و سرمایه‌گذاری ــــــ.

حتما بخوانید: ارسال کد هدیه در پیامک

ارسال پیامک متناظر به راحتی آب خوردن!

در این مقاله با ارسال پیامک نظیر به نظیر و استفاده از این روش آشنا شدید. شما با ارسال این نوع پیام، در واقع دارید شخصی‌سازی در بالاترین حد ممکن را در پیامک‌هایتان اعمال می‌کنید. این کار می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله سایز کوچک کسب‌وکار، تمایل به ارسال پیام مختص مشتریان خاص و ویژه و… باشد. شما تا به حال پیامک متناظر ارسال کرده‌اید؟ پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *