روش های تبلیغ فروشگاه اینترنتی

روش های تبلیغات فروشگاه اینترنتی (و نمونه متن تبلیغ)

احتمالاً شما هم بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مانند سایر صاحبان کسب‌وکار این سوال را از خودتان پرسیده‌اید که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ روش‌های مختلفی برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی وجود دارد:

  • تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • ارسال پیامک تبلیغاتی

این موارد، تنها چند نمونه از روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی به حساب می‌آیند. تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا نه‌تنها با روش‌های تبلیغات آشنا شوید، بلکه یاد بگیرید چگونه بهترین روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید. (چنانچه قصد استفاده از پنل اس ام اس را دارید، می‌توانید از تعرفه‌ها و شرایط نجوا اطلاعات کسب کنید)

انواع راه‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی

هنگام تبلیغات، باید سه گروه را در نظر بگیرید:

  • کسانی که از شما قبلاً  خرید کرده‌اند و فروشگاه شما را می‌شناسند.
  • افرادی که می‌خواهند محصولاتی را که شما می‌فروشید، بخرند.
  • کسانی که اگر محصولات را به آن‌ها معرفی کنید، از شما خرید می‌کنند.

انواع راه های تبلیغات فروشگاه اینترنتی

گروه اول شما را می‌شناسند و احتمالا در سایت یا شبکه‌های اجتماعی پیام داده‌اند. افرادی که از طریق ایمیل یا پیامک با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار می‌کنند، جزء گروه اول هستند. ایمیل مارکتینگ و پیامک تبلیغاتی روش ارتباطی خوبی برای گروه اول و حفظ آن‌ها است.

گروه دوم باید محصول و فروشگاه اینترنتی شما را پیدا کنند. با بازاریابی محتوایی و کسب رتبه در گوگل، می‌توانید به گروه دوم دست پیدا کنید. 

افراد گروه سوم هم باید شما را بشناسند. محصول شما کدام یک از مشکلات آن‌ها را حل می‌کند؟ بعد از پاسخ به این سؤال، می‌توانید با تبلیغات فروشگاه خود، برای جذب آن‌ها اقدام کنید.

از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- لیست ایمیل درست کنید

لیست ایمیل و شماره تماس، ردپای مشتری‌ها در سایت شما هستند. وقتی مشتری‌ها وارد سایت می‌شوند یا خرید می‌کنند، از آن‌ها ایمیل یا شماره تماس بگیرید و بعداً، با آن‌ها در ارتباط باشید. با این کار می‌توانید ارتباط خود را با مشتریان در آینده حفظ کنید.

داشتن لیست ایمیل یک فرصت عالی برای برگرداندن مشتری به چرخهٔ فروش است. برای مثال، اگر فروشگاه آنلاین لباس دارید، از مشتری‌ها هنگام خرید بخواهید ایمیل خودشان را ثبت کنند تا آخرین محصول‌ها و تخفیف‌های فصلی را دریافت کنند. 

2- شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

هر فروشگاه آنلاینی برای دیده‌شدن به حضور در شبکه‌های اجتماعی احتیاج دارد؛ ولی این تمام ماجرا نیست! شما باید از این پلتفرم، برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. تبلیغات گسترده و تبلیغات اینفلوئنسری دو روش برای تبلیغات سایت فروشگاهی در شبکه‌های اجتماعی هستند. با شناخت مخاطب هدف و انتخاب اینفلوئنسر مناسب، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را به بهترین نحو انجام دهید. 

3- از گوگل ادز برای تبلیغات استفاده کنید

با تبلیغات در گوگل، جلوی چشم مشتری هستید. برای مثال، کاربر خرید پیراهن یا خرید عطر را جست‌وجو می‌کند و تبلیغ  شما در صفحهٔ نتایج جست‌وجو و در بالا و پایین نتایج ارگانیک او نشان داده می‌شود. آیا جایی شلوغ‌تر از گوگل سراغ دارید؟ 

4- تبلیغات تلویزیونی

یکی از روش‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی، تبلیغ در تلویزیون و رادیو است. معمولا برندها و شرکت‌های بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. اگر شما کسب‌وکار خودتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید یا یک فروشگاه اینترنتی خانگی دارید، بهتر است از تبلیغات آنلاین شروع کنید. ارسال پیامک، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ از کم‌خرج‌ترین روش‌ها هستند.

تبلیغ تلویزیونی برای فروشگاه اینترنتی

5- پیامک تبلیغاتی بفرستید

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی به حساب‌ می‌آید؛ چرا که ۹۸ درصد پیامک‌ها توسط مشتریان باز می‌شوند. پیامک در کنار ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، صدای شما را به مشتری‌ها می‌رساند. انواع فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین مثل فروشگاه لباس، جواهرات، فروش لوازم خانگی، صنایع دستی و کارهای هنری می‌توانند برای اعلام محصولات جدید، ارسال کد تخفیف و اطلاع‌رسانی دربارهٔ موجودی محصولات از پیامک تبلیغاتی استفاده کنند. (چنانچه می‌خواهید با شیوه تبلیغ لوازم خانگی آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

برای اینکه از پیامک‌های تبلیغاتی بیشترین بهره را ببرید، چند نمونه متن تبلیغات فروشگاه اینترنتی در حوزه‌های مختلف را در بخش بعدی بررسی می‌کنیم.

نمونه متن پیامکی برای فروشگاه اینترنتی

موفقیت کمپین‌های پیامکی در گرو متن پیامک است. در این بخش، چند نمونه متن پیامکی برای فروشگاه اینترنتی لباس و لوازم خانگی و همچنین شیرینی‌فروشی‌های آنلاین آورده‌ایم. برای شروع، آن‌ها را بخوانید تا بدانید از چه متنی برای رسیدن به چه هدفی استفاده کنید:

پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه آنلاین لباس

اگر فروشگاه آنلاین لباس دارید، می‌توانید برای ارسال کد تخفیف و معرفی محصول‌های جدید به مشتری‌ها پیامک تبلیغاتی بفرستید. در پیامتان، حس ضرورت ایجاد کنید و زمان مشخصی را برای استفاده از کد تخفیف اعلام کنید.

پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه آنلاین لباس

پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه لوازم خانگی

فروشگاه‌های لوازم خانگی می‌توانند با استفاده از متن‌های خلاقانه، خانواده‌ها و زوج‌های جوان را به خرید محصولاتشان ترغیب کنند. مثلا اگر شب عید است یا مناسب خاصی در پیش است، برای مشتری‌ها پیامک کد تخفیف بفرستید. 

پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه لوازم خانگی

پیامک تبلیغاتی برای شیرینی‌فروشی‌های آنلاین

بعد از خرید مشتری‌ها، شماره تماس آن‌ها را بگیرید و با استفاده از پنل پیامکی نجوا برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی بفرستید. می‌توانید به مشتری‌هایی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، پیامک بفرستید و دیگر محصولات را معرفی  کنید. مثلا در روز تولد مشتری، با ارسال هدیه و کد تخفیف خرید شیرینی خوشحالش کنید.

پیامک تبلیغاتی برای شیرینی فروشی آنلاین

تا اینجای مقاله، با روش‌های مختلفی برای تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی آشنا شدید؛ اما چه روشی برای کسب‌وکار شما مناسب است؟ بیایید اصول انتخاب بهترین روش تبلیغات را با یکدیگر بررسی کنیم.

حتما بخوانید: نمونه متن زیبا در مورد جواهرات

اصول انتخاب بهترین روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی

برای جذب مشتریان باید معیارها و فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

مخاطب تبلیغ شما کیست؟

قبل از اجرای تبلیغات فروشگاه‌تان، دربارهٔ مخاطب هدف تبلیغات فکر کنید. آیا مخاطب‌های شما زنان هستند؟ در چه پلتفرمی بیشتر حضور دارند؟‌ از کجا خرید می‌کنند؟ برای مثال، اگر مخاطب شما در اینستاگرام حضور فعالی دارد، به تبلیغات بازدیدی یا اینفلوئنسری در این پلتفرم  نیاز دارید.

از رسانه‌های مختلف غافل نشوید

تبلیغات سایت فروشگاه اینترنتی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در رسانه‌های گوناگون است.  خودتان را به یک روش محدود نکنید و روش‌های تبلیغاتی مختلف را امتحان کرده و نتیجه را تجزیه‌وتحلیل کنید. برای مشتری‌های قدیمی پیامک تبلیغاتی بفرستید و مشتری‌های جدید را از طریق تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری جذب کنید. ببینید چه روشی نتیجهٔ بهتری برای شما دارد.

تبلیغات را در زمان مناسبی اجرا کنید

گاهی وقت‌ها، صاحبان کسب‌وکار کمپین تبلیغاتی را در زمان نامناسبی اجرا می‌کنند و شکست می‌خورند. مثلا جمعه‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب نیست. جشن‌ها و مناسبت‌های همگانی مثل شب عید، روز مادر، شب یلدا، ولنتاین و مناسبت‌هایی که به کسب‌وکار و محصول شما مرتبط هستند، می‌توانند زمان خوبی برای تبلیغ باشند.

بودجه تبلیغات را تعیین کنید

اگر کسب‌وکار کوچکی هستید و به تازگی، فروشگاه اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، با روش‌های تبلیغاتی کم‌هزینه مثل ارسال پیامک تبلیغاتی شروع کنید. پیامک تبلیغاتی یک روش به‌صرفه برای حفظ مشتری‌های قدیمی و جذب مشتری جدید است. برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها همکاری کنید.

تعیین بودجه تبلیغات فروشگاه اینترنتی

نکاتی برای جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی

برای حفظ و جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی باید مجموعه‌ای از نکات عمومی را رعایت کنید. با اجرای این نکات، مشتریان خودتان را راضی نگه می‌دارید و کسب‌وکارتان را توسعه می‌دهید.

مسیر خرید را برای مشتری طراحی کنید

مشتری‌‌ها با روش‌های مختلفی مثل تبلیغات در گوگل و ارسال پیامک وارد سایت می‌شوند و محصولات را می‌بینند. اگر مسیر جست‌وجوی مشتری‌ها در سایت راحت باشد و کاربرها به راحتی بتوانند محصولات گوناگون را ببینند و مقایسه کنند، آ‌ن‌گاه، احتمالا سرک‌کشیدن مشتری‌ها در سایت به خرید منجر می‌شود. 

ویژگی‌ منحصربه‌فرد محصولات را معرفی کنید

سایت، تبلیغات و محصولات شما باید منحصر‌به‌فرد باشند. چه چیزی محصولات شما را از محصول‌های مشابه متمایز می‌کند؟ آیا سایت شما مسیر خرید آسان‌تری دارد؟ در زمینهٔ تحویل کالا چه خدماتی ارائه می‌دهید؟ این ویژگی‌ها و جزئیات، فروشگاه شما را متمایز می‌کند. 

در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ مشتری را بدهید

وقتی مشتری دربارهٔ محصول و نیازش از شما سؤال می‌پرسد، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. اگر در ساعت‌های مشخصی آنلاین نیستید، از چت‌بات‌ها، پاسخ‌های خودکار اینستاگرام و واتس‌اپ استفاده کنید.

زمان تحویل کالا را مشخص کنید

مشتری‌ها دوست دارند زمان تحویل محصولشان را بدانند؛ پس بعد از ثبت کالا، کد پیگیری ارسال محصول را از طریق پیامک برای آن‌ها بفرستید. با ارسال زمان دقیق تحویل کالا، پیش مشتری‌ها عزیز می‌شوید.

برای فروشگاه اینترنتی، هوشمندانه تبلیغ کنید

در این مقاله، سعی کردیم روش‌های تبلیغ فروشگاه اینترنتی را معرفی کنیم و دربارهٔ اصول و نکات تبلیغات در فروشگاه آنلاین توضیح دهیم. با اجرای این نکات و استفاده از روش‌های مختلف، کسب‌وکار آنلاین خود را توسعه دهید و بیش از پیش بفروشید. اگر دربارهٔ این روش‌ها و نکته‌ها سؤالی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *